divendres, 19 de desembre del 2014

APRENEM ELS PERCENTATGES

Nosaltres aquest any a classe hem après els percentatges

Nosaltres a classe hem treballat el percentatge amb activitats com l’IVA o amb lacasitos.
Una activitat va ser de l’IVA, haviem de pensar que anàvem a un museu, havíem de posar què ens portaríem al museu, el preu, el tant per cent, l´impost a aplicar i el preu amb l’IVA inclòs.
Una altre activitat va ser la notícia de l’aigua, havíem de portar una  factura de l’aigua d’aquest any i teníem unes preguntes que van ser : Quants diners en una factura qualsevol de casa vostra, suposarà la pujada del 2,47%? Quants diners deixaria de pagar en una factura la vostra família a aigües de Barcelona si se n’abaixés el preu tal com proposa la plataforma?

L’activitat dels lacasitos era en parelles, havíem de  fer una graella i posar la fracció de cada color i després el tant per cent, els colors eren: verd, marró, vermell, blanc, taronja, groc i blau. Després aviem de respondre unes preguntes, per exemple: a un punt posa  quin color representa el major percentatge? A un altre punt quin % de lacasitos són vermells? I quin % no són vermells? I a l’últim punt quin % es podria menjar cada membre del grup, perquè tots en puguin menjar la mateixa quantitat?

A la següent activitat dels lacasitos, havíem de fer una graella de 10x10 i pintar la quantitat de colors que deia a el full. Al final hi havia unes preguntes que eren: Creus que els percentatges, en el fons, son fraccions? La resposta era sí. L’altrre pregunta era: Si es així, quin es el seu denominador? La resposta era 100.

A més a més vam aprendre un nou signe a la calculadora i també com s’utilitza, per exemple: 13x10%=1,3­+13=14,3. Vam fer altres activitats com: tirar els daus, calcular els percentatges de la classe, quin per cent dels nens de la classe fa o natació, tenis, futbol etc... i amb això sabem que som 25 nens a la classe per exemple nens que fan tenis expresat en forma de percentatge son 4% perquè 25x4 son 100 i 100 seria complet si o dividim entre 25 dona 4=1.  
A classe hi ha opinions molt diferents. Per exemple, l'opinió del  Tomàs Melero va ser que li va semblar avorrit perquè ha sigut difícil , també l'opinió del Tomàs Rodríguez va ser que li va semblar interesant perquè es pot aprendre molt amb els percentatges, alguns altres li van semblar divertides, fàcils, difícils etc... Alguns els semblava fàcil perquè ho entenen molt ràpid. 
Amb totes aquestes activitats hem après i entès el tant per cent, hem pensat bastant i ara sabem utilitzar el percentatge  encara que a vegades costa una mica i hem utilitzat els
percentatges a situacions reals.

Ian Lucca, Luka, Lucía, Àlex G i Víctor, grup d'Oxigen.






                                                                                            
                                                         

4 comentaris:

  1. Es molt interessant aquestes activitats sobre els percentatges segur que apreneu molt bona sort.

    ResponElimina
  2. que dices si es una mierda no saben son tontos

    ResponElimina
  3. eso no es verdad an echo un gran trabajo para llegar a publicarlo digo yo

    ResponElimina
  4. el niño de la ultima foto es mui guapooooooooo i sexy

    ResponElimina